Skip to content

Anjuli Pullinen

Arkkitehtimatematiikan opettaja
Anjuli Pullinen, arkkitehtimatematiikan opettaja

Faktat

Yhteystiedot

Minä

Olen Anjuli, tänä keväänä valmistuva matikan opettaja. Opettajana minua on kehuttu mm. siitä, että osaan selittää asiat loogisesti ja ymmärrettävästi ja otan oppilaat hyvin huomioon. Opetusharjoittelussa tein opetuskokeilun keskustelusta opetusmenetelmänä. Sivuaineeni ja toinen aine, jonka opettajaksi olen pätevöitymässä, on filosofia.

Kuvataide on intohimoinen harrastukseni ja geometria on aina ollut suosikkialueeni matematiikassa sen visuaalisuuden vuoksi. Nautin siitä, kun pääsen vajoamaan nojatuoliin uppoutuen matematiikan loogiseen ja vääjäämättömään maailmaan, ja samalla ympäröivän maailman häly hälvenee.

Filosofia- ja kuvataideharrastuneisuuteni mukaisesti suhtaudun myös matematiikkaan usein perusteellisen pohdinnan ja estetiikan kautta. Nämä ovat mielestäni myös erittäin hyviä tapoja innostua matematiikasta: kukapa ei innostuisi siitä, kun näkee jotakin kaunista ja tajuaa, ”miksi se menee näin”. Matematiikka ei todellakaan ole vain ulkoa opeteltavia kaavoja!

Opettamisessa parasta on minulle se, kun näen oppilaan oivaltavan jotakin uutta, tai kun saan hänet innostumaan asiasta, joka ehkä aiemmin tuntui vieraalta. Arkkitehtimatematiikan kurssilla pääset nauttimaan henkilökohtaisesta tuutoroinnista sekä pääsykoetta silmällä pitäen valmistelluista opetustuokioista. Saat opastusta omaa tasoasi vastaavissa tehtävissä. Yhteisenä tavoitteenamme on matematiikan taitosi kehittäminen pääsykoetta vastaavalle tasolle.

Aloitin taideopintoni 12-vuotiaana Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkissa. Kuuden vuoden arkkitehtuurikoulun jälkeen abivuonna kävin vielä valmennuskursseilla hiomassa taiteelliset ja matemaattiset kykyni arkkitehtiosaston pääsykokeiden tasolle. Suosittelen lämpimästi valmennuskursseja kaikille muotoilu-, arkkitehti- ja taideosastoille pyrkiville – ainakin minulle niistä oli suurta apua.

Tärkeintä antia valmennuskursseilla on mielestäni olennaisten valintakriteereiden selvittäminen, jatkuvan kritiikin saaminen omista töistään ja omien ideointi- ja toteutuskykyjen hiominen pääsykokeita vastaavalle tasolle. Nämä ovat asioita, joihin panostamme Teholla. Opettajana minulle tärkeintä on, että ideointikyky ja taidot saadaan kursseillamme harjoitettua niin hyviksi, että jokaisella opiskelijalla on parhaat edellytykset saada haluamansa opiskelupaikka!

Supervoimat

0

Matikkatietäjä

0

Ihmisläheinen opettaja

0

Filosofikuningatar

0

Monialainen sankari